Mac OS X

all things about Mac OS X

Mac OS X

all things about Mac OS X

روز اول

سلام دوستان عزیز امیدوارم که حالتون خوب باشه من محمد جواد خراسانی یکی از کاربران سیستم عامل مک هستم که می خواستم با ساختن این وبلاگ شما رو با سیستم عامل جالب و دیدنی مکینتاش آشنا کنم. راستش رو بخواین در ایران تعداد کاربران مک بسیار محدوده و این مسئله تا بحال به علت اختصاصی بودن سخت افزار های مخصوص این سیستم عامل بود ولی از چند ماه پیش که مک توانایی نصب شدن روی پردازنده های اینتل رو داره کاربران اون به سرعت در حال گسترش هستش. به شما توصیه میکنم که شما هم از این سیستم عامل بسیار زیبا استفاده کنید. من به شخصه انواع بسیاری از لینوکس های مختلف و تمام ورژن های ویندوز رو هم استفاده کردم ولی مک نسبت به این دو سیستم عامل معظم و پر طرفدار محاسن و معایبی رو داره که در زیر به اون ها اشاره میکنم:

1- از معایب این سیستم عامل نبود نرم افزار های آن به گستردگی ویندوز است البته منظور من نرم افزار کرک شده است! چون در ایران نرم افزار ها همه کرک شده هستند واین کار برای مکینتاش گران و خیلی کم است.

2- از محاسن آن هم stable بودن آن است که شما مدتها احتیاج به عوض کردن آن ندارید و ... که در این مقال نمی گنجد ولی این رو بدونید که پس از Mac OS X 10.4 که به Tiger معروف است و توانایی نصب روی پردازنده های اینتل رودارد ویندوز کمی از کاربران خود را در سراسر جهان از دست خواهد داد ولی به هر حال جدال بین سیستم عامل ها هنوز ادامه دارد و این همان موضوع جالبی است که کیفیت این ها را بالا می برد.

اما خوبی مک این است که شرکت های نرم افزاری بزرگ آنرا حمایت کرده و برای آن یک ویرایش از نرم افزار های خود را ارائه می دهند در زیر لیست یک سری شرکت ها و نرم افزار های معروف که برای سیستم عامل مک هم ارائه ی محصول می کنند آمده است:

۱- Microsoft

2- Adobe Systems

3- Sun Microsystems

4- Maple

5- MATLAB

6- Maya

7- Openoffice.org

8- Google

9- Symantec

10- Mozilla

11- Opera

12- Rarlab

این ها فقط تعداد کمی از این شرکت ها و نرم افزار ها بودند ولی به هر حال قبول دارم که نرم افزار های تخصصی بسیاری از رشته ها مثل مثلا Geography که با نرم افزار های GIS کار میکنند برای مک نیست که البته در پست های بعدی در این مورد هم راه حلهایی را ارائه خواهیم داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد